piątek, 20 marca 2015

Deklinacja wiosenna.


 Deklinacja wiosenna, 
czyli odmiana wiosny przez przypadki 
karkołomnie zrymowana na potrzeby Aluchy.

Kto? Co? Wiosna.
Mówią, że radosna.

Kogo? Czego? Wiosny.
Okres to żałosny.

Komu? Czemu? Wiośnie.
Zielsko znów urośnie.

Kogo? Co? Wiosnę.
Ja już nie urosnę
.
Z kim? Z czym? Z wiosną.
Piję syrop z sosną.

O kim? O czym? O wiośnie.
Pyli znów nieznośnie.

O! Wiosna.
Przyszła bezlitosna.

Jak widać powyżej kaprysie za wiosną nie przepadają.
Z wzajemnością. Ale zadanie w ramach Akcji Wiosenna Opowieść uważam za wykonane;)
Innych, w tym również wielbicieli wiosny, którzy są w znacznej większości jak sądzę, zapraszam do udziału w aluchowej zabawie. Forma, literacka i nie tylko, treść i obszerność dowolne:)
Oj, Alu, ale sobie narobiłaś zajęcia na wiosnę...:)

14 komentarzy:

  1. Chyba mojej alergoczno-astamtycznej córce Joannie skopiuję ten wierszyk :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre:) Fakt dla alergików zaczyna się udręka, zamiast radości. Jak ja się cieszę że nie jestem alergikiem i mogę podziwiać widoki wiosenne.... tylko i tak brak radości we mnie:( choć twój wierszyk przywołał uśmiech na moje usta:) Pozdrowienia wiosenne i nie daj się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby alergii nie mam, ale wiosna mnie męczy;) Cieszę się ,że się uśmiechnęłaś. Taki był mój cel:) Z uśmiechem łatwiej tę wiosnę przeżyć:)

      Usuń
  3. Ja tam też za wiosną nie przepadam. I nasz biedny Minio też nie. Choć w tym roku póki co nie ma dużej alergii. Zwykle zaczynało mu się już w lutym. Wierszyk super. Podpisuję się pod nim obiema rękami:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może będzie mniej pyliło. Oby:) Serdeczności:)

      Usuń
  4. Ale fajny wierszyk, no no... brawo Kaprysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna rymowanka, chociaż ja osobiście się pod nią nie podpisuję. Dla mnie najcudniejszy moment w roku jest obecnie, potem już tylko coraz lepiej.....aż do jesieni. Wtedy już mnie tłucze złość i żałość, że zima za pasem, a do wiosny znowu pół roku co najmniej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się nie zgadzamy, ale lato lubimy wspólnie i tego będziemy się trzymać:) Buziaczki:)

      Usuń
  6. fajny pomysł :) i jakie wykonanie !
    Kaprysiu, pocieszę Cię, wiosna w Polsce krótka, zaraz będzie lato :)
    :*

    OdpowiedzUsuń