środa, 20 lutego 2013

32 omdlenia

"32 omdlenia" Teatr Polonia, adaptacja i reżyseria Andrzeja Domalika, spektakl oparty na trzech jednoaktówkach Antoniego Czechowa, "Niedźwiedź", "Oświadczyny" i "Historia zakulisowa", benefis artystyczny Jerzego Stuhra.
Występują: Jerzy Stuhr, Krystyna Janda i Ignacy Gogolewski.
Chyba nic więcej nie trzeba dodawać:) Szkoda byłoby nie obejrzeć tego spektaklu. To klasyka w najlepszym wydaniu. Czechow bawi, aktorzy zachwycają, widownia wieńczy spektakl owacją na stojąco.
Część pierwsza "Niedźwiedź" wprowadza widza w świat postaci Czechowa, uwagę zwraca niezwykle naturalna gra Ignacego Gogolewskiego, który w tej części nie gra, lecz wręcz staje się postacią wiernego sługi.
Role Krystyny Jandy i Jerzego Stuhra w "Oświadczynach" wywołują spontaniczne salwy śmiechu, natomiast zakończenie trzeciej jednoaktówki zaskakuje, pobudza do chwili refleksji i pozostawia uśmiech satysfakcji na twarzach widzów. Bardzo oszczędna scenografia, podkreślona grą świateł sprzyja skupieniu uwagi na tekście i aktorskiej interpretacji.
Spektakl jest fenomenalny. Niestety bilety są bardzo drogie, ale można też skorzystać z trzykrotnie tańszych wejściówek sprzedawanych tuż przed przedstawieniem. Trzeba jednak ustawić się po nie w kolejce (można też się usadzić w holu), przynajmniej na godzinę przed rozpoczęciem sprzedaży. Nie zawsze się uda, ale próbować warto z pewnością, co zrobię na pewno przed kolejną wizytą w Polonii:) Cudowny teatralny wieczór sponsorowała znowu Młoda, zatem siedzieć po wejściówki, przed kolejną teatralną przyjemnością, uda się matkaA co wysiedzi i obejrzy, to potem opisze:)

14 komentarzy:

  1. Umiesz zwabic tytulem!
    Juz myslalam, ze Ciebie dotknely 32 omdlenia i nawet zastanawialam sie, jak je policzylas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Nie wiem kto jest autorem tytułu, ale można omdleć z zachwytu nawet więcej razy, nie tylko 32:)

      Usuń
  2. Ja też pomyślałam, że zapadłaś na zdrowiu, już chciałam stawiać diagnozę! Ja byłam ostatni na Aloszy Awdiejewie, też gorąco polecam, uśmiałam się do łez:))) Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię bardzo Aloszę Awdiejewa:)A spektakl w Polonii to prawdziwa perełka:)

      Usuń
  3. W Polonii z reguły są rewelacyjne spektakle, Janda zawsze jest genialna. Dawno tam nie byłam - niestety ceny nie dla mnie, ale skusiłaś mnie tą promocją - może warto stanąć w kolejce.
    Ja jestem częstym gościem w Capitolu (mam kartę zniżkową) i ostatnio podziwiałam talent Hanny Śleszyńskiej w spektaklu o Judy Garland - jest rewelacyjny.
    Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto spróbować wystać miejscówki, zdaje się ,że spektakle będą grane w marcu przez trzy kolejne dni od 20-go. Zaciekawiłaś mnie Capitolem:)
      Pozdrawiam również:)

      Usuń
  4. ... zazdroszczę i to wcale nie po cichu ... gdybym, tak mieszkała bliżej ... uwielbiam Czechowa w całej rozciągłości ... po każdej jego lekturze pozostaje refleksja, zaduma ... wzrusza/porusza ... śmieszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego aktorzy:) Naprawdę wspaniałe przedstawienie:)Warto wybrać się nawet z bardzo daleka:)

      Usuń
  5. Przy takiej obsadzie szła bym w ciemno!
    Zazdroszczę Ci wieczorów sponsorowanych, ale to mi przypomina, żeby załatwić wejściówki do Polskiego i troszkę "z wyższej półki" się ukulturalnić ;-)
    Ściskam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziecko kochane jest:) Kiedyś mamusia prowadzała, teraz prowadza mamusię:)
      Uściski:)

      Usuń
  6. Zazdaszczam:)) Chętnie bym coś obejrzała, wartego obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Och na chwilę przeniosłaś mnie w loże teatralne :) na pewno musiał być świetny! ta obsada, czechow - rewelacja :) Oglądałam kiedyś teatr telewizji 3 siostry czechowa- i też byłam pod wrażeniem, na żywo jestem pewna że byłabym zachwycona :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pisząc powyższy komentarz nawet nie zwróciłam uwagi na wiek, przepraszam, jeżeli brzmiał zbyt młodzieżowo:) Oczywiście, że przyjmuję wszystkich! i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie brzmiał i nie przepraszaj:)Schlebia mi tylko, ze zainteresowała się moim blogiem tak młoda i ciekawa osoba:)
      Mój komentarz u Ciebie był żartobliwy:)

      Usuń